fredag 22 januari 2010

Helgen & den varande veckan


Underbart bra film - The haunting
Jag älskar dej


Woho, en Wallin i pulkabacken!



Helgen förra veckan;
Yes, i skolan, innan jag och Elin far iväg till Lindesberg, så var det undervisningsfri-em. De innebar då att alla nior skulle gå till pulkabacken vid kyrkan och just de... Åka pulka. Haha!
De var lite kul faktiskt. De vart även korvgrillning fast jag åt såklart ingen korv. Men jag gick runt och käka på ett korvbröd med ketchup i. Hehe!
När vi slutade kom Elins pappa och hämtade oss, vi drog till Lindesberg. Hem till Alex. Ah, gud vad kul de var hemma hos han! De måste göras om :)
Jag sov hemma hos Alex till lördagen. Sen kom mammsen och hämtade mig. Vi hyrde film och beställde pizza. Riktigt gött när man är trött och hungrig må jag säga. Haha! Vi hyrde The haunting. Fan vilken bra film! I alla fall den bästa jag sett på länge, länge. As läskigt (enligt mig) och sorlig. Det läskiga var att filmen var baserad på en verklig händelse. Ja,ja. resten av helgen tog jag de bara lungt.

Denna vecka;
Redan i måndags kom jag till skolan och mådde piss. Inombords och så var jag inte riktigt frisk. Susannne kom fram till mig och vi började prata om allt.. Eftersom hon han märkt att de vart något. Jag kunde absolut inte hålla tårarna inne. De kommer ju dagar du allt verkligen känns hopplöst. Men hon förstod och det är skönt det, att det finns lärare som inte är som andra lärare. Samma dag så kunde jag verkligen inte konsentera mig på skolarbetet. Huvudet värkte och jag mådde så illa. När jag kom hem gick jag oxh mamma till vårscentralen och beställde tid åt mig.
Tisdag-Onsdag var jag sjuk, sjuk, sjuk. Usch, ont i kroppen, huvudvärk, mådde illa (inte direkt ovanligt att jag mår illa, men men.) och kände mig almänt risig. Jag låg helt enkelt hemma och såg på film. Så klart tog jag tag och gjorde klart lite plugg.
På torsdagen var jag inte riktigt "back on track" men försökte gå till skolan i alla fall, jag kände mig nästan lite "återställd". De hade kännts skönt att bara vara hemma. Slippa skiten ett tag. Den torsdagen var varken Elin eller Maja i skolan :(
Då är det ju tur att man har sina killkompisar alltså. Hihi!
Idag, just nu;
Skolan idag har väl varit ganska chill. Elin var äntligen i skolan! Har saknat den bruden.
Efter skolan var det bara och hem, packa, äta något, dra till läkaren, vänta, vänta, vänta, träffa en extremt mysko läkare, köpa-Piller för min mage, vegetarianpiller och allergipiller och sen hem till pappa. Jag hade hoppats på att få ha Spike här i kväll, men det vart inte riktigt så tyvärr.
Jag har nyss käkat. Sitter här, lyssnar på Rise Against och längtar tillbaks. Klockan 20.0 ska jag ner till tvrummet och se på Mumien med pappa innan han drar iväg till jobbet klockan tio.

I natt blir det data, data, data och i morgon ska jag iväg till Ånnaboda och åka pulka med dom små, David, Caroline och mamma. Fast jag ska nog ta en långpromenad med Jappi i stället. Jag har saknat henne!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar