fredag 1 januari 2010

Welcome 2010


Veckan har till mesta del bestått av att umgås med Elin, Alex och Mattias.
Japp, i onsdags var jag och Elin i stan. Eller ja... vi kom till stan till slut! Haha!
Ojoj, sikken dag det blev. Tio i två skulle det gå ett tåg från station med banverket var där. Varför just den dagen?! Hade haft en dålig nattsömn. Drömt random drömmar, vaknade fem på morgonen, låg uppe i ca 2 timmar innan jag somnade igen. Ja vid den tiden lästa jag de skräckslagna sms jag fått av dig, jag var orolig. Men men, åter till tågproblemet. Det skulle komma en ersättningsbuss som skulle köra oss till Örebro i stället för tåg. Men det gick lite snett i våran plan. Det kom en ersättningsbuss, eller också kallad "tåg-buss". Det stog inte vart bussen skulle så vi ANTOG att det var rätt ersättningsbuss då bussshaffisen fick brottom och sade åt oss att hoppa på bussen, så vi hoppade på. De var inte för ens bussen började löra åt fel håll som vi förstod att vi nooog satt på fel buss. Haha. Bussen vägrade stanna när vi tryckte på stoppknappen och nästan frame vid Lindesberg bad vi busshaufören stanna men nej bussen skulle ända till... SKINNSKATTEBERG! Och inte tänkte han stanna på vägen, nej nej.
Skinnskatteberg, varför hamnar jag alltid där när jag åker fel?! Varför?! Det är ju skrattretande. Världens ände, en äcklig lite byhåla där folk först glor men i slutet faktiskt vart ganska trevliga. Det var kallt som FAN, ursäkta mig, och jag försökte leta efter McD. Vilket inte gick så vidare bra. I Skinnskatteberg fick vi sitta... Inne på ica... i lite mer än en timme. Men det var kul eftersom att Elin var med.
Äntligen, kring femsnåret var i inne i Örebro! Vi hade bett Mattias komma ut och träffas, så han kunde koppla bort andra tankar så länge och bara ha kul. Robins död tar kål på många... Tyvärr:(
Det var meningen att jag skulle pierca läppen denna dag men piercaren hade gått för dagen så jag och Elin åker in nästa onsdag. Woho!
I alla fall så tog vi tre oss ut på stan för jag och E var tvungna att "stressshoppa" innan alla affärer stängde och Mattias hängde snällt på :D
För min del vart det; 2 stt-shirts från CARLINGS, Stor grå jumper och ett par leggins från GINA, Hårspary, lösögonfransar, mascara och en rouge från KICKS.
När vi kom hem sov jag hos Elin.

Nästa dag, torsdag, Nyårsafton!
Jag hade en jätte trevlig nyårsafton och tackar för det <333>
Jag vaknade i soffan hemma hos Alex idag, det var tidigt. Jag låg och kolla på snön, på andra sidan soffan låg Mattias och sov som en stock! Så jag somna om. Jag vaknade igen mellan kl 13 -14 av att Alex och Matte satt och prata så vi gick upp och käka frulle. Haha, ja asså... Diskutioner vissa människor har runt matbordet ibland är så jävla roligt! xD


Ja men det är väl det som har hänt de senaste dagarna. Just nu sitter jag och lyssnar på musik, ska nog snart lägga mig. Ska iväg till Askersund och fira min moster som fyller 50! Grattis Gun :)
Då blir det att träffa tjocka släkten på Larsson sidan, kul!

Just det! Har du några nyårslöften? ;)
Det har jag, från och med idag tänker inte jag äta kött och inte bita på mina naglar, and that´s it!

Ha det så bra, puss!
Magont, illa mående, ont i huvudet och almänthängig konstant. 5 veckor... Det är inte normalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar