onsdag 16 december 2009

Kvällsinlägg - Musiken är min drog

Ett mörkt rum, ensamt rum, mår illa som aldrig någonsin, tänker & musiken är igång. Hur fan skulle jag överleva utan musik. Musiken som är igång från när jag vaknar tills jag somnar. Vaknar med musik, går till skolan med musik, är i skolan med musik, går hem från skolan med musik, pluggar med musik, gör ingenting med musik, somnar med musik. Någon dag önskar jag att jag också kan skapa musik, någon dag så. Radioskit, går ner i soptunnan. Nej, riktig musik ska de vara! Skarpa elgittarer, dånande baser, trummslag & starka röster. Kreaktivitet.
De var mina kärleksord till musik- Gokväll.

Kärlek är då fan inte lätt. De är nog fel, nog.
Det är definitift inte rätt i alla fall. Är jag kär, ja, nej?
Det kan ingen annan svara på Madeleine.
Nej, de är så att jag inte vill, vill inte vara kär.
De vart så fel sist, - men blicka framåt. Inte bakåt.
Nej, de är bäst att vara självständig. Bara bry sig om vänner och familj.
Ja, så ska det vara. Jag är osäker. Blicka framåt.
Det behöver inte visa sig idag och inte i morgon men senare.

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar