torsdag 24 december 2009

Min jul






Dagen före julafton.
Åkte hem till storebror och resten av familjen Skarp i fellingsbro dagen före julafton. Vi hade lite knytis. Alla hade med sig lite olika maträtter. Jag åt inte så mycket p.g.a illamående men av de jag åt kan jag ju säga va gott, köttbulle macka, 3 brocolis och en potatis. Haha!
Alina och Adrian verkade i alla fall bli nöjda med sina leksaker. Bilderna är ifrån när Emelie, pappa och Alina lekte med alla dessa leksaker, FAN vilket liv det var xD Men kul var det!

På vägen hem kunde jag tyvärr inte hålla mig längre, ångest kom och sminket ran längst kinderna.
Min fina syster lät mig komma in till henne ett tag. jag var där i kanske 2 och en halv timma. Vi spelade på Jesper.se och åt pepparkaksdeg. Haha!
Vid elva gick jag och träffade Joakim och Mattias. Har ju tyvärr inte träffat dom grbbsen på ett tag.
Julafton.
Blev väckt av mamma i morse, julmusik spelade på LP-spelaren. Kom in i vardagsrummet och där var de uppdukat med glögg och pepparkakor. Riktigt julmys!
Klockan 13 åkte jag, mamma, Magnus och Emelie upp till stallet. Jag hälsade på den nya hästen Jaxe, han var så blyg men han hälsade så fint så. Mamma tog med Carre upp till Kalist hage och Emelie busade lite med hästarna. Jag saknar och vara sådär uppe i stallet.. men orken är borta.
Lite efter två kom Emelie till mamma, vi såg Kalle Anka vid tretiden, en självklarhet! Sen åts det jul mat, eller ja för min del potatis och brocoli och någon köttbulle :)
Sen mös vi under en varsin filt och öppnade julklappar, jag fick:

Piercing i underläppen

Röda converse

Bok av Mia "Du äger!"

Almenacka i svartläder

Nagelförstärkning

Grön tröja med rosa stjärnor

Söta underkläder
Mycket fint och i morgon blir det ännu mera.

Mamma ligger och sover, ja det är ju övermidnatt.
Och där sitter vi igen, som de har varit en gång i tiden. Bakom varsin skärm, skrivandes... till varandra. Långa texter, personliga texter. Frågor och svar. De är skönt att bara få prata lite.

Min telefon piper konstant, 5-7 sms från dig. Du skriver som en kratta. Snälla jag orkar inte, förstå bara. Du betyder ju ändå liksom...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar