måndag 7 december 2009

Man var inte osäker, man tvivlade inte på någonting och man litade

Det är sommaren man saknar. Värme och ljus, jag var kär. Man var inte osäker, man tvivlade inte på någonting och man litade. Allt var som de skulle, vänner och sommarlov, sena sommarkvällar. Dagar i stallet hos min finaste prins. Långa pratstunder in på natten vid någon brygga, mys och en rosa himmel. Nu är allt och alla förändrade, inklusive mig. Positivt och negativt.
Det kommer nya tider. Jag ser fram emot ett jullov fylld men roliga upplevelser och en skolavslutning 2010, då jag lämnar allt bakom mig.

Helgen har varit skön. Jag var på julbord i lördags de var mysigt. Massvis med folk och prat.
Senare, efter julbord, träffade jag Maja. Vi såg på film hemma hos mig och sedan drog vi ut och träffade Joakim. Maja gick fram och tillbaka och pratade i telefon. Jag och Jocke var sjukt trötta, satt och pratade i en busskur. Gick hem och somna.
Dagen därpå åkte jag och Maja till örebro, gick runt i affärer och bara tog det lungt. De var skönt.
Vi gick in på McD och käka glass, gick till stortoget där det var O´helganatt. De var mysigt, de var fullt med folk och Brolle var där, mums. Haha!
När jag kom hem tände jag och mamma det andra andventljuset och moffa i oss pepparkakor.

Kom knappt upp i morse, jag var så trött! Och skolan var väl som vanligt, de gick faktiskt ganska bra. Lagade pizza på hemkunskapen. Haha, jadu Elin, Visst vart det gott ;)
För min del vart det pizza med tomat, ost, svamp och peppar på. Ganska gott faktiskt.
Efter skolan vart det hem till pappa, fixa vatten till Örjan, hem till mamma igen, käka och plugga kemi. Ska snart dra in in tha shower.

" lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol... jag känner bara - LOL FFS!? -.-' "

På onsdag har jag lovat Elin att jag ska följa med henne in till storstaden för hon ska köpa julklappar. De blir kul :) Och på lördagen eller någonting ska kanske jag och Maja och kanske några till med till Gustafsvik och bada, yeeeho. Så får man väl se vad som mera händer i helgen, de veta man ju aldrig ;)

Ha de!
Vinden som jag känner i mitt hår fans inte alls där i går,
för då stog livet stilla.
Varför svävar jag ovan för.
Och varför känner jag som jag gör,
bara jag får vara där du är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar